Thursday, November 17, 2011

#School today#

Hai Assalammuailaikum, Hari ni dekat sekolah boleh dikatakan best juga. Kitaorang main batu seremban, and guess what? Saya dah round 4 main batu seremban, huh macam? Hebat tak? :D Haha. Baru round 4 dah poyo -__- Haha. Lepas tu main benda yang angkat batang macam lidi, dia game dia macam, tak boleh gerak. Kalau dah gerak kalah. Tahu tak benda tu? Alah yang lidi warni warni tu. Alah nevermind jelah :') Game tu, masa first je aku menang, lepas tu bila main balik, aku kena kalah teruk kot --' Haish. Sedih.

And Tadi, Masa mula-mula tadi, aku datang sekolah, Aku pelik, Apasal semua orang pakai baju sukan ni? And then, aku tanya kawan aku, "Weh, Apasal korang pakai baju PJ?" Kawan aku cakap "Semalam cikgu cakap, hari ni kena pakai baju sukan, sebab hari ni, semua kena sukan." Lepas tu, aku terus terdiam. Ahaiii. Dah lah aku pakai baju sekolah. Nasib baik ada salah satu murid pun pakai baju sekolah. Malu kot. Haha. Tulaaa, Siapa suruh tak datang hari rabukan? HAHAHA. Kan dah kena dah --' Lepas tu, time perhimpunan dah nak mula, tetiba dia ada, K serious, aku ingat dia tak datang wehh :') Rupanya dia datang!!! x) Hehe, Alhandulilah, dapat juga tengok muka dia yang poyo tu. HAHAHAHAHA.

Lepas tu, tadi aku asyik pandang je dia, aku tak dengar langsung apa yg cikgu umumkan. haha. Lepas tu, cikgu cakap, "Siapa nak main futsal pergi kesini." Lepas tu dia keluar, Ahaiii. Tak dapat den nak tengok muka dia lagii. Lepas tu cikgu cakap, perempuan duduk diam je. And then kawan aku semua buat muka pelik. HAHA. Nasib baik aku tak pakai baju sukan :P Lepas tu kawan aku ajak aku main batu seremban, so aku pun joinlah. Kitaorang main dekat dewan. Haha. bestlah kan :') Main-main, lepas tu time aku pulak, Masa aku main batu seremban tukan, semua terkejut aku dah nak masuk yg ke-6 pulak. HAHA. Tapi aku tak tahu kalau yg ke-6 macam mana, so aku suruh kawan aku ajar. haha. Diorang semua part 2 tak habis-habis lagi. Haha. 

Lepas tu cikgu cakap budak perempuan pergi masuk library, semua budak perempuan buat muka. Yelakan, tak aci lah kalau lelaki bersukan, perempuan tak. Apa, ingat perempuan tak boleh bersukan ke? Err --' Lepas tu dah masuk library tu, duduk dekat tepi rak buku, lepas tu kawan ajak sambung main balik. HAHA. So, mainlah batu seremban sampai round ke 4. Lepas main batu seremban, main lidi tu. K, memang bengang gila. Kena kalah dengan kawan macam tu je :/ Sedih k. HAHA. *Apasal lah aku suka buat caps lock dekat " "Haha" tu? Lol.* 

And then, aku tengok kawan aku buat kerja cikgu, lepas tu aku cakaplah, "korang buat apa ni?" Diorang cakap "Nii haa tolong buat kerja cikgu. penat kot." Lepas tu aku cakap, "Yeke? Meh lah aku tolong." Lepas tu hana cakap "Terima kasih qurratull!!*dengan muka bangganya.*" Haha. Lepas tu, aku tolong check semua exam budak form 1 punya. Lepas tu, aku cakap "Ni cikgu yg mana suruh buat?" Hana cakap "Ustazah suzila." And aku pun angguk, contohnya nak cakap "oh" lah kan. haha. Lepas tu, tetiba ustazah masuk, dia cakap lepas ni tolong dia lagi. lepas tu, hana pun cakap dengan penatnya "Okay.." Lepas tu hana cakap, dia nak mintak tolong aku suruh buat kerja cikgu dengan dia. So aku pun setuju nak tolong. yelakan, sebab dekat sekolah takde nak buat apa, so aku tolong jela cikgu and hana. 

Masa tengah tolong tu, hana cakap, dia malas nak buat semua ni. Lepas tu, aku pun cakaplah "Sabarlah hana, Ustazah mintak tolong sikit jee." Lepas tu hana pun cakap okay. Dah siap semua tu, tetiba ustazah suruh buat lain pulak. K, aku pun setuju. Buat-buat semua. dah siap semua, dah rehat. Kitaorang cakap dekat ustazah yg kitaorang nak pergi sembahyang dulu. And then ustazah pun kasi pergi. Kitaorang pergi surau, sembahyang zohor and asar kejap. lepas tu masa nak pakai kasut tu, aku nampak crush aku, dia nampak aku, aku pun nampak dia, and then, tetiba dia panggil nama aku. Lepas tu aku cakaplah "Apa?" And then aku tak tahu apa dia cakap. aku cakaplah " Haa?" Dia ulang balik. Lepas tu aku cakap lagi. "Apa dia?" K, serious aku tak dengar k. Lepas tu dia ulang balik lagi, Aku cakap " Haa? Tak dengar lah " Lepas tu tetiba dia cakap " Haa? Apa?" Huh?"  Lepas tu aku pun senyum. haha. Dia pun senyum juga Hehe :') Sweet tak? Eceh eceh. Hahaha. k stop berangan. sorry kepada orang yang sedang baca ini maaf saya terbuat anda termuntah. Ampun maaf beribu maaf.

Lepas tu tetiba farah datang, Farah cakap, " Weh, boleh tolong aku tak?" Aku cakaplah " Tolong apa?" Farah cakap " Tolong aku tolong cikgu boleh?" Aku cakaplah, " Aku dengan hana lepas ni nak tolong ustazahlah." Lepas tu farah cakap " Alah ni sekejap je, aku takde kawanlah nak tolong..." Lepas tu aku pun pergilah tolong dia. Lepas tu tetiba ada ramai kawan dia. Hayoo. Tapi memang kena ada banyak kawan pun, sebab banyak fail yg kena di bawa. Memang berat gila k! Daripada bilik guru, pergi ke, blok E. Jauh k, siap naik tangga 3 tingkat lagii. Hayoo. 

Lepas tu kitorang tak sempat nak makan :/ Hmmm, lepas hantar benda tu, terus pergi bilik guru, tengok ustazah suzila takde. Lepas tu aku cakaplah dekat hana, " kau nak makan tak? Biar aku pergi belikan" Lepas tu, hana cakap " Eh, tak payahlah, menyusahkan kau je." And then aku cakaplah tak mengapalah kan. Ceh, skema je ayat. haha. Lepas tu hana cakap "Betul ke ni?" Aku cakap "Yep!" And then hana cakap " k, terima kasih, dompet aku kat pocket kau kan?" So aku cakap "A'ah" Hana cakap " k, aku nak keropok lekor dengan air mineral. terima kasih tau! " Lepas tu aku tanya rahma,  "Rahma, kau nak apa?" "Aku nak keropok lekor juga, tapi nak air c2" So aku dengan farah pergi lah beli.

Dah masuk bilik guru tu, tengok-2 ustazah dah ada, lepas tu aku bagi makanan tu dekat hana and rahma. Lepas tu ustazah cakap dia nak pergi kejap. So, Kitaorang pun cakap "Okay." Lepas tu aku makan nugget. So, diorang pun makan keropok lekor. K, serious kitaorang masa tu dah macam buat party dekat bilik guru tu je. HAHA. Siap cikgu khuzaini cakap " Aik, korang ni buat jamuan ke kat sini?" Kitaorang senyum je :') hehehe,
lepas tu aku cakap dekat hana, aku suruh dia berhenti buat kerja tu, biar aku pulak yg buat, yelakan, kesian aku tengok dia, so aku pulak buat kerja tu. Lepas tu dah siap! Lepas tu ustazah suruh hantar dekat bilik kaunseling. So, kitaorang pergilah tolong hantarkan.

Dah siap semua kerja tu, kitaorang terus pergi tandas. Lepas pergi tandas, jadi segar terus aku, yelakan, cuci muka, so dah segarlahkan. Lepas tu aku jalan dengan kawan aku tepi padang futsal tu, lepas tu tetiba aku nampak dia tengah main bola. Awww :') Hehe. Aku ingat nak tengok dia main, tapi aku malu. hehe. Lepas tu aku terus pergi dewan. Kitaorang duduk je, lepas tu bangun balik, pergi kantin. Haha. Kitaorang dengar lagu dekat situ. Serious weh, kalau tidak aku dah tangkap gambar dengan dia dah, tapi camera aku buat hal :/ And then handphone aku hilang dekat rumah. Macam taknak kasi aku tangkap gambar dengan dia je :/

Lepas tu dia masuk dewan, aku pandang je dia, lepas tukan, lepas tukan, hehehe, serious aku terkejut, lepas tu dia pandang aku hehe (not sure if saya terlampau perasan sampai orang rasa eee or what e_e // but i choose perasan ha ha *gelak tak ikhlas*) Ahai. Lepas tu lyana datang, dia cakap ustazah nak minta tolong lagi, lepas tu hana merungut. Aku cakap " Sabarlah hana. Pahala ni." Hana pun " hmm k." Lepas tu jumpa ustazah buat kerja tu balik. Dah buat tu, ustazah bagi upah 5 ringgit. Dia bagi dekat hana je :( K takpe, kita ikhlas kok :') *sejak bila aku cakap bahasa indon ni? haha. k, lepas tu pergi kantin, Hana cakap " weh, jom pergi beli makanan" Aku cakaplah " buat apa?" Aku nak pecahkan duit untuk singgit sorang, yelakan, kesian korang, dah buat kerja, tapi tak dapat duit. Lepas tu aku cakaplah, " Tak payahlah hana. Aku taknak duit tu. Aku ikhlas lah :)" Lepas tu hana degil juga nak beli makanan, Ayoo aku pun ikut jela kata dia tu. Ahai.

And then kitaorang pergi dekat dewan duduk dekat atas pentas. Haha. Sambil tu makan-2. Lepas tu geng-2 aku semua datang. And then, tetiba desy kacau aku, Argh Aku dahlah tengah penat. Dia buat aku rasa macam nak kejar dia je. Aku memang kejar pun tadi -___- Dia tu annoying kot. Suka buat aku marah. Ahai. Kitaorang setiap kali jumpa, mesti bergaduh. haha. tapi cara kitaorang bergaduh comel k :') haha. Lepas tu time dah nak balik tu, tetiba my crush datang, dia cakap " Qurratull nak singgit?" Dengan senyumnya. Ya Allah, Hai Aku pun cakap " Eii, tak malu mintak duit dekat adik" Lepas tu dia buat muka. HAHA. And then masa balik tu, aku balik dengan atiqah. And then, tengah jalan-2 tu. Tetiba atiqah cerita tentang dia. Haha. Aku pun memang nak dengarlahkan. Atiqah cakap "Masa dekat surau tadi tu, kawan dia yg perempuan tu cakap " Eh nanti qurratull cemburulah." Lepas tu atiqah cakap," lepas tu, dia tetiba panggil nama kau". And then aku cakap lah dekat atiqah " Eh, memang dia panggil nama aku tadi" lepas tu aku dah lupalah cerita yang berikutnya. haha.

Klah, Dah penat dah tangan taip taip. Tetiba rasa macam lapar lah pulak. Kbye

<<< Lol. Post ni banyak aku tulis " Lepas tu" kot. Haha. Kbye Assalammuailaikum!! :) >>>
COPYRIGHT BY Q'AMIRA.